Najem ali nakup CRM rešitve (OnDemand CRM vs. OnPremise CRM) – 1.del

V tem postu vam bomo poskušali predstaviti prednosti in pomanjkljivosti dveh poslovnih modelov vzpostavitve CRM in sicer OnPremise (namenski CRM strežnik) in OnDemand (gostujoča CRM rešitve):

Stroški:

Stroški so glavna razlika med OnPremise CRM in OnDemand CRM. V tem primeru so skoraj nasprotje eden drugemu. Namestitev lastnega CRM strežnika zahteva velike začetne investicije, ki so namenjene nakupu strojne in programske opreme. Na drugi strani pa so stroški najema CRM rešitve povezani izključno z mesečnim plačilom uporabe rešitve po uporabniku. Najem CRM rešitve nam tako omogoča, da mesečno povečujemo oziroma zmanjšujemo število uporabnikov rešitve in tako plačujemo stroške uporabe izključno za uporabnike, ki dejansko uporabljajo CRM rešitev.

Uvedba in vzdrževanje:

Uvedba in vzdrževanje CRM okolja se prav tako močno razlikuje med obema oblikama postavitve. Za postavitev lastnega namenskega CRM strežnika potrebujemo tehnično znanje za namestitev okolja in kasnejše delovanje in vzdrževanje. Temu moramo prišteti tudi stroške priprave podatkovnega strežnika na katerem bo shranjena podatkovna zbirka in stroške posodabljanja programske opreme. Najem CRM rešitev je v primerjavi s prej opisanimveliko cenejši, saj so ti stroški že upoštevani v mesečnem plačilu uporabe. Tako nam ni potrebno vzpostavljati sistema niti skrbeti za njegovo nemoteno delovanje. Vse te skrbi za nas prevzame ponudnik gostujoče rešitve.

Čas vzpostavitve:

Čas vzpostavitve lastnega namenskega CRM strežnika je ponavadi zelo dolg. Vzrok tega je v tehničnem vidiku postavitve, ki so kasneje lahko ključne za njegovo ustrezno delovanje. Poleg tega so dodatna ovira tudi visoki stroški strojne opreme, ki jo je potrebno zagotoviti preden se sploh lahko lotimo vzpostavljanja CRM okolja. V nasprotju s tem je večina gostujočih rešitev takoj pripravljenih za uporabo, saj imajo ponudniki že dobro prakso postavljanja CRM okolij, tako da je okolje lahko vzpostavljeno v roku enega tedna. To je vsekakor prednost za naročnika, saj ta lahko že ob poteku analize nemoteno uporablja rešitev, to pa mu omogoča, da daje boljše in konkretnejše odgovore kaj od orodja CRM lahko pričakuje.

Varnost podatkov:

Ko govorimo o varnosti podatkov v podatkovnih zbirkah sta obe obliki vzpostavitve enakovredni, saj je v obeh primerih podatkovna zbirka nameščena v podjetju samem. Podatki o strankah so tako dostopni samo zaposlenim v podjetju in nikomur drugemu. Tako nam ni potrebno skrbeti, da bi imel v naše informacije vpogled še kdo drug.

Dostop do CRM okolja:

Mobilnost in dostop do CRM okolja lahko v obeh primerih enako ovrednotimo, saj je tako pri lastnem namenskem strežniku kot pri gostovanju rešitve, dostop možen preko internetnega brskalnika, Outlook-a oziroma mobilnih telefonov. Za delovanje tako ni potrebno imeti nameščenega nobenega drugega programa, omejitev je samo ta, da se za uporabo uporablja Microsoftov Internet Explorer.

Razširitve:

Prilagodljivost CRM rešitve in integracija z ostalimi sistemi sta v primeru, da je gostujoči CRM strežnik lociran v podjetju samem, enakovredni. Če pa je gostujoči CRM strežnik pri ponudniku rešitve pa je prilagoljivost CRM rešitve delna prednost lastnega namenskega CRM strežnika, saj lahko v tem primeru izvajamo vse razvojne naloge (lažje kot so spreminjanje kartic oziroma težje kot so povezovanje sistemov).

Posodobitve:

Posodabljanje programske opreme je mnogo bolj na strani gostujočih rešitev, saj so večinoma brezplačne in so izvedene s strani ponudnikov gostujočih rešitev. Strošek vzdrževanja rešitve se ponavadi vključi kar v strošek mesečnega najema storitve. V primeru lastnega namenskega CRM strežnika pa mora podjetje samo skrbeti za posodobitve programske rešitve.

Na podlagi zgornjih trditev je še vedno nemogoče trditi katera oblika vzpostavitve je za podjetje primernejša. Da bi dokončno odgovorili na to vprašanje je potrebno upoštevati tudi velikost podjetja, saj je to ponavadi tudi glavni faktor pri odločitvi o poslovnem modelu vzpostavitve CRM rešitve. Več o tem pa v naslednjem postu.

About these ads

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s