Najem ali nakup CRM rešitve (OnDemand CRM vs. OnPremise CRM) – 2.del

Včeraj smo predstavili prednosti in pomanjkljivosti dveh poslovnih modelov vzpostavitve CRM. Kot smo zapisali na koncu je končna odločitev o poslovnem modelu odvisna od velikosti podjetja. Zato danes predstavljamo še ta vidik na podlagi katerega se potem podjetje lahko odloči katera oblika je zanj primernejša.

Mala podjetja

Vsekakor primernejša oblika vzpostavitve CRM okolja je deljeno gostujoče okolje. Vemo, da majhna podjetja v večini primerov nimajo svojega IT kadra, za njihovo programsko in strojno opremo ponavadi skrbi zunanji izvajalec. To pomeni, da stroški, ki so namenjeni programski opremi in vzdrževanju okolja, niso visoki. Prav tako je za njih značilno, da jim že osnovne funkcionalnosti, ki jih prinaša CRM rešitev, zadovoljijo vse potrebe, tako da ni potrebno izvesti veliko prilagoditev, če že potem so le te omejene na spremembe pojavnih kartic. Majhna podjetja tudi nimajo tako razdelanih poslovnih procesov (prodaja, marketing), da bi jih bilo potrebno podpreti s pomočjo rešitve CRM. Tudi število uporabnikov, ki bodo uporabljali rešitev, je v tem primeru dokaj majhno in se lahko iz meseca v mesec spreminja.

Srednje velika podjetja

Za njih primernejši način vzpostavitve CRM okolja je gostujoči namenski CRM strežnik. V takih podjetjih že razpolagajo z IT kadrom, vendar se ta prvenstveno ukvarja z delovanjem vse programske opreme v podjetju in ni na voljo izključno programski opremi CRM. Ponavadi za celotno infrastrukturo v takem podjetju skrbi ena oseba. Taka podjetja imajo že bolj razdelane poslovne procese, ki jih je mogoče podpreti z vsemi vrstami prilagoditev in razširitev sistema, prav tako pa je mogoče izvesti tudi integracije med zalednimi sistemi, kar vsekakor zadovolji potrebe srednje velikih podjetij. Število uporabnikov sistema je bolj kot ne stalno in se ne spreminja iz meseca v mesec, tako da je podjetju znan mesečni strošek uporabe gostujoče rešitve CRM.

Velika podjetja

Značilno za njih je, da z uvedbo informacijskega sistema kot je CRM, skušajo vpeljati centralni sistem, ki bo služil kot centralna zbirka informacij oziroma centralni register strank. Za vpeljavo takšnega sistema potrebujejo izkušeno IT ekipo, ki bo sposobna tak sistem po vpeljavi tudi vzdrževati. Večja podjetja namreč razpolagajo s številčnejšimi in kakovostnejšimi informatiki, ki skrbijo za nemoteno delovanje različnih informacijskih sistemov v podjetju. Zavedajo se, da so investicije, ki jih namenijo informatizaciji poslovanja, velika naložba za prihodnost. Tako tudi denar, ki ga namenijo za vzpostavitev lastnega namenskega CRM strežnika, ne pojmujejo kot strošek, pač pa kot investicijo za prihodnost. Ravno zaradi velikosti je za njih primernejša oblika lastnega namenskega strežnika. Velikost podjetij odražajo tudi razdelani poslovni procesi, ki jih je potrebno podpreti s pomočjo rešitve CRM. Te procese je potrebno čim bolj optimizirati in avtomatizirati, kar nam rešitev CRM tudi omogoča.

Sklep

Upravljanje odnosov s strankami lahko za podjetje pomeni veliko, saj zmanjšuje strošek pridobitve nove stranke, poveča zadovoljstvo stranke in poveča možnost ponovnega nakupa. Kupci so na splošno bolj povezani s podjetjem in pretok informacij je lažji. V določenih dejavnostih so odnosi s strankami bolj pomembni, v drugih nekoliko manj, čeprav si je težko predstavljati podjetje, ki bi dobro poslovalo in obenem zanemarjalo svoje stranke. V resnici je tako, da določena podjetja za CRM ne potrebujejo posebne informacijske podpore. Ko pa je strank, ki niso locirani v neposredni okolici podjetja veliko, in ko prodajni program omogoča ponovne nakupe, sistemi CRM bistveno spremenijo poslovni rezultat. Pri dobri CRM rešitvi, podjetja namreč spremljajo vse dogodke, povezane s stranko in na ta način ugotovijo njene nakupne navade, povečajo njeno zadovoljstvo, jo ciljno obveščajo,…

Podjetja, ki bodo sprejela CRM kot svojo filozofijo in kot način poslovanja, ne pa kot tehnologijo, ki bo samo skrbela za avtomatizacijo delčka njihovega poslovanja, bodo poslovala učinkovito in uspešno ter imela znatno prednost pred konkurenco. Podjetja morajo razviti poslovno strategijo, ki jim bo omogočala izboljšanje odnosov z odjemalci, informacijska tehnologija pa jim mora služiti le kot sredstvo za doseganje zadanih ciljev. Veliko je namreč podjetij, ki kupujejo aplikacije namenjene CRM-ju in se šele kasneje vprašajo, kaj lahko z njimi sploh storijo.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s